Projekt edukacyjny jest skierowany do uczniów kl.5 A
Cele i założenia:
- Promowanie empatii i zrozumienia: Jak rozpoznawać i reagować na uczucia innych osób?
- Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: Projekt skupia się na uczeniu dzieci, jak wyrażać swoje myśli i uczucia, co prowadzi do lepszej komunikacji między nimi.
- Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów: Poprzez naukę metod konstruktywnego rozwiązywania sporów, projekt może pomóc dzieciom w radzeniu sobie z konfliktami i negatywnymi sytuacjami międzyludzkimi.
- Budowanie zdolności do współpracy: Projekt angażuje dzieci do zadań grupowych, co sprzyja rozwojowi umiejętności pracy zespołowej.
- Zwiększanie świadomości różnorodności: Poprzez edukację na temat różnic kulturowych, religijnych, społecznych i innych, projekt może promować szacunek i tolerancję wobec różnorodności wśród dzieci i dorosłych.
- Kreowanie atmosfery wspierającej w szkole: Projekt skupia się na tworzeniu przyjaznego i bezpiecznego środowiska szkolnego.
- Promowanie akceptacji siebie i innych: Poprzez naukę samodzielności i akceptacji siebie, projekt pomaga dzieciom budować zdrowe poczucie własnej wartości i pozytywne relacje z rówieśnikami.
- Zwiększanie świadomości dotyczącej przemocy i prześladowania: Projekt edukuje dzieci na temat negatywnych skutków przemocy, promuje postawy przeciwdziałające tego typu zrachowaniom.
- Rozwijanie umiejętności przywództwa i wspierania innych: Zachęcanie do aktywnego udziału w działaniach na rzecz innych.
- Wspieranie postaw prospołecznych: Projekt skupia się na promowaniu altruizmu, życzliwości i odpowiedzialności społecznej wśród dzieci, co prowadzi do budowy pozytywnych relacji między nimi.
Jadwiga Zając