W ramach promowania zdrowego trybu życia i profilaktyki w roku szkolnym 2024/25 w naszej szkole:
- Podejmowaliśmy działania zapobiegające różnym formom przemocy.
- Kształtowaliśmy umiejętności podejmowania i realizacji zachowań prozdrowotnych. W roku szkolnym 2024/2025 wszyscy wychowawcy przeprowadzili co najmniej dwie godziny zajęć sprzyjających kształtowaniu postaw prozdrowotnych oraz problemom okresu dojrzewania. Wszyscy uczniowie są świadomi zależności pomiędzy odpowiednim stylem życia a zdrowiem.
- Uczniowie poznali zasady ochrony zdrowia psychicznego (w tym w sytuacji kryzysowej) oraz czynniki chroniące przed zagrożeniami wynikającymi z długotrwałej izolacji społecznej.
- Uczniowie poznali sposoby dbania o zdrowie fizyczne i rozwój kondycji.
- Uczniowie znają i rozumieją mechanizmy uzależnień chemicznych oraz behawioralnych oraz znają sposoby na przeciwdziałanie ich negatywnym skutkom.
- Przeprowadziliśmy cykl zajęć kształcących umiejętność rozpoznawania własnych emocji.
- Uczniowie potrafią wskazać swoje mocne i słabe strony.
- Uczniowie potrafią wskazać obszary sprawczości i podejmować działania.
- Uczniowie wiedzą, do kogo mogą zwrócić się o pomoc w razie stwierdzenia pogorszenia nastroju, przemęczenia, pogorszenia kondycji psychicznej.
- Uczniowie potrafią wskazać konstruktywne sposoby rozwijania swoich predyspozycji i pokonywania potencjalnych trudności.
- Upowszechnialiśmy wiedzę na temat obowiązujących w szkole norm i wartości.
- Promowaliśmy rolę rodziny oraz rolę wzajemnej pomocy i szacunku.
Anna Jurgiełajtis – psycholog
Agata Jankowska – pedagog