W ramach promowania zdrowego trybu życia i profilaktyki w roku szkolnym 2024/25 w naszej szkole:

  • Podejmowaliśmy działania zapobiegające różnym formom przemocy.
  • Kształtowaliśmy umiejętności podejmowania i realizacji zachowań prozdrowotnych. W roku szkolnym 2024/2025 wszyscy wychowawcy przeprowadzili co najmniej dwie godziny zajęć sprzyjających kształtowaniu postaw prozdrowotnych oraz problemom okresu dojrzewania. Wszyscy uczniowie są świadomi zależności pomiędzy odpowiednim stylem życia a zdrowiem.
  • Uczniowie poznali zasady ochrony zdrowia psychicznego (w tym w sytuacji kryzysowej) oraz czynniki chroniące przed zagrożeniami wynikającymi z długotrwałej izolacji społecznej.
  • Uczniowie poznali sposoby dbania o zdrowie fizyczne i rozwój kondycji.
  • Uczniowie znają i rozumieją mechanizmy uzależnień chemicznych oraz behawioralnych oraz znają sposoby na przeciwdziałanie ich negatywnym skutkom.
  • Przeprowadziliśmy cykl zajęć kształcących umiejętność rozpoznawania własnych emocji.
  • Uczniowie potrafią wskazać swoje mocne i słabe strony.
  • Uczniowie potrafią wskazać obszary sprawczości i podejmować działania.
  • Uczniowie wiedzą, do kogo mogą zwrócić się o pomoc w razie stwierdzenia pogorszenia nastroju, przemęczenia, pogorszenia kondycji psychicznej.
  • Uczniowie potrafią wskazać konstruktywne sposoby rozwijania swoich predyspozycji i pokonywania potencjalnych trudności.
  • Upowszechnialiśmy wiedzę na temat obowiązujących w szkole norm i wartości.
  • Promowaliśmy rolę rodziny oraz rolę wzajemnej pomocy i szacunku.

 

Anna Jurgiełajtis – psycholog

Agata Jankowska – pedagog

Loading