DZIEŃ I – 16.10.2024 r.

Przed wycieczką spotkaliśmy się na Placu Rynkowym w Srokowie o godzinie 00:00. Piętnaście minut po zbiórce wyjechaliśmy autokarem ze Srokowa. Do Wrocławia przyjechaliśmy około godziny 9:00 i zakwaterowaliśmy się w Hotelu Piast, po czym zjedliśmy śniadanie. Niedługo potem przyszła pani przewodnik i razem udaliśmy się tramwajem w kierunku Starego Miasta. Nasz szlak prowadził Drogą Krasnali, które spotykaliśmy w najciekawszych zakątkach. Najpierw zwiedzaliśmy najstarszą część Wrocławia – Ostrów Tumski czyli wyspę katedralną, która była małym państwem kościelnym w dawnych czasach. Po wysłuchaniu historii Wrocławia i Ostrowiu Tumskiego poszliśmy do katedry rzymskokatolickiej. Dowiedzieliśmy się, że we Wrocławiu są tylko 4 katedry. W środku katedry zobaczyliśmy bogato zdobiony tron biskupa i szafę (ołtarz) ze złotym krzyżem i ozdobnymi figurkami świętych wewnątrz. Pani przewodnik powiedziała nam, że w czasach zakupu taka szafa kosztowała tyle, co małe miasto. Wyszliśmy z katedry i udaliśmy się w pobliże Bramy Kluskowej. Przeszliśmy mostem przez Odrę i podziwialiśmy piękne zabytki na Wyspie Piaskowej i budynki Uniwersytetu Wrocławskiego. Wyruszyliśmy w dalszą wędrówkę, aby zobaczyć Panoramę Racławicką. Jest to obraz przedstawiający przebieg bitwy pod Racławicami, czyli jednej z najważniejszych bitew Insurekcji Kościuszkowskiej z 1794 r. Nie jest to zwykły obraz, ponieważ w trakcie jego oglądania widz jest otoczony przez obraz. Ma on bowiem długość 114 m i wysokość 15 m. Po obejrzeniu tego niezwykłego dzieła sztuki udaliśmy się do Ossolineum  czyli biblioteki, w której znajdują się rękopisy ważnych dzieł literatury, takich jak „Pan Tadeusz” Adama Mickiewicza lub „Zemsta” Aleksandra H. Fredry. Po wysłuchaniu historii Ossolineum poszliśmy na Starówkę. Zobaczyliśmy tam jatki, zabytkowy budynek ratusza i bogato zdobione barokowe kamienice. Zobaczyliśmy też pręgierz, na którym wykonywano dawniej kary takie jak kara chłosty itp. Przy pręgierzu pożegnaliśmy się z panią przewodnik i udaliśmy się na obiad. Potem pojechaliśmy do kina na film „Beetlejuice”, a po seansie wróciliśmy do hotelu. Przy okazji obejrzeliśmy od wewnątrz zabytkowy budynek dworca kolejowego. Po powrocie zostały przydzielone pokoje i tak zakończył się pierwszy dzień tej niesamowitej wycieczki.

Grzegorz Łastówka, klasa VIII

DZIEŃ II – 17.10.2024 r.

Drugiego dnia o godzinie 7:00 poszliśmy zjeść śniadanie. Później pojechaliśmy autokarem do Wałbrzycha zwiedzić Zamek Książ. Najpierw podziwialiśmy zamek z punktu widokowego. Wchodząc do zamku podzieliliśmy się na dwie grupy i razem z przewodnikami zwiedzaliśmy piękne wnętrza. Przy powitaniu każdy z nas otrzymał koronę. Przewodnicy dawali  nam różne ciekawe zadania. Pierwsza grupa szybciej zwiedziła zamek, więc poszła do palmiarni. Następnie pojechaliśmy do Świdnicy zobaczyć ewangelicki Kościół Pokoju znajdujący się na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO . Jest to pomnik historyczny oraz największa drewniana barokowa świątynia w Europie. Wysłuchaliśmy tam historii tego miejsca i podziwialiśmy jego piękne, złocone wnętrze. Obeszliśmy kościół dookoła, obejrzeliśmy stary cmentarz i poszliśmy zjeść obiad w restauracji „7 niebo”. Gdy wróciliśmy do Wrocławia zobaczyliśmy kolejną budowlę z Listy Światowego Dziedzictwa UNESCO – Halę Stulecia i Iglicę. Obejrzeliśmy też tam fontanny. Pojechaliśmy tramwajem do Galerii Dominikańskiej na  kolację. Wróciliśmy do naszego hotelu komunikacją miejską czyli tramwajem. Jazda tramwajem wszystkim nam bardzo się podobała 🙂

Kinga Halicka, Hanna Kuriata, Lena Huk, klasa VIIb

DZIEŃ III – 18.10.2024 r.

Dzień zaczęliśmy od śniadania o 7:00. Po śniadaniu udaliśmy się do Hydropolis – centrum multimedialnego poświęconego wodzie, bo podobno wszystko zaczyna się od wody 🙂
Następnym punktem tego dnia było ZOO, w którym mogliśmy zobaczyć wiele ciekawych okazów zwierząt, np. niedawno urodzone tygryski, słonie, tapiry, kapibary, żyrafy, okapi …  W Afrykarium podziwialiśmy zwierzęta wodne z Afryki- rekiny, płaszczki, krokodyle, manaty, hipopotamy, żółwie …  Spędziliśmy tam prawie 3 godziny.
Około godziny 15 wyruszyliśmy na obiad, a następnie w dłuuugą podróż do domu.
I tak skończył się trzeci dzień naszej wycieczki. Wszyscy byliśmy zmęczeni, jednak zadowoleni, że udało nam się odhaczyć zaplanowane punkty harmonogramu.
Dziękujemy opiekunom za cierpliwość i wyrozumiałość podczas wyjazdu 🙂