W czwartek 21 września 2023 r. uczniowie z klas VI A i VII   wyruszyli na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Opiekę na nami sprawowały: Pani Urszula Łojewska, Pani Katarzyna Sałyk i Pan Wojciech Jasionowicz. Droga do Warszawy trwała około 5 godzin.

Pierwszym punktem naszej wycieczki było spotkanie z przewodnikiem, zwiedziliśmy Stare Miasto, widzieliśmy Kolumnę Zygmunta, Zamek Królewski, Pałac Prezydencki, pomnik Małego Powstańca, a także zmianę warty przy grobie Nieznanego Żołnierza.

Jednym z ciekawszych punktów naszej wycieczki było zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego. Przechodziliśmy przez tunel i słyszeliśmy odgłosy bombardowania. Pozwoliło nam to lepiej zrozumieć, co czuli ludzie podczas tych strasznych chwil. Wystawione były tam modele samolotów z czasów II wojny światowej oraz broń, co szczególnie zainteresowało chłopców. Oglądaliśmy film 3D pt. Miasto Ruin, który przedstawiał jak wyglądała Warszawa po powstaniu, jak była zniszczona.  Wizyta w muzeum zrobiła na nas duże wrażanie i doskonale uzupełniła wiedzę na ten temat, jaką zdobyliśmy w szkole i jaką możemy czerpać z filmów.

Z muzeum pojechaliśmy prosto do miejsca zakwaterowania.

Drugiego dnia wycieczki po śniadaniu pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik. W Centrum Nauki chodziliśmy sami, małymi grupami.  Wszystkim bardzo się tam podobało, ponieważ było tam wiele ciekawych rzeczy. Największą atrakcją jest Mikołaj Kopernik, dzięki sztucznej inteligencji potrafi porozmawiać o wszystkim i radzi sobie z najtrudniejszymi pytaniami.

Ostatnim punktem wycieczki był musical „Friends” w teatrze Capitol, piękny, szalony, roztańczony, pełny emocji i wzruszających piosenek w wykonaniu młodych artystów. Spektakl ten poruszał ważne tematy, mówił o tym, że wzajemnie panujące wśród młodzieży hejtowanie, nie jest już modne!  Wycieczka była dobrze zorganizowana, cały czas towarzyszyła nam pani z biura podróży, która dbała o to, aby wszystko przebiegło sprawnie.  Żałowaliśmy, że czas przeleciał tak szybko.